HookedGamers.com bat Kamaal Anwar zum Rapport und hat ihn über Arcania befragt. Darin veranschaulicht er zum Beispiel die Unterschiede zwischen amerikanischen und europäischen computerspielern:
We could go on for quite a while on this topic, but when we break it down everyone has their own preferences. It's pretty transparent that cultures as a whole tend to have more common preferences. North American gamers (and not specifically RPG gamers) would tend to look for the short term reward to spark engagement. European gamers are more methodical in how they appreciate a new experience. At the end of the day though, everyone wants a quality game. Regardless of where they're from, their personal preferences can be influenced if a game can establish its own unique and compelling experience.
Über die Aktivitäten des - für die Gothic-Serie - neuen Entwicklers Spellbound ist er allerdings nicht mehr ganz auf dem aktuellen Stand:
Spellbound is composed of a lot of talented people from different cultures all over the world. Like Piranha Bytes, they are passionate about what they do and want to deliver the very best for their customers. I think that's evident in how much they've wanted to be involved in the existing community with short stories and regular Q&A sessions.
Q&A-Sessions finden schon seit über einem halben Jahr nicht mehr statt.
Weiterhin betont auch er noch einmal ausführlich den Qualitätsanspruch, den Jowood bei der Produktion des Spieles stellt und spricht über die Veränderungen am Kampfsystem. Das komplette zweiseitige Interview gibts bei HookedGamers.com
Links zum Thema:
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Interview bei HookedGamers.com
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