Unter dem Titel "Stepping into a wide open, more user-friendly fantasy world." stellt IGN in einem recht ausführlichem Preview-Artikel das kommende Arcania vor. Berichtet wird vom Design der Startinsel Feshyr, vom Konzept der Welt und der Teleporterplattformen, über die verschiedenen Waffen und Rüstungen, die jeweils einen passenden kulturellen Hintergrund haben sollen: Eine Rüstung mit eingraviertem Fischmuster stammt demnach von der Küste, wo Fischfang eine Rolle spielt; über die Skilleisten, über verschiedene, waffenabhängige Kampfanimationen, über Magie und noch andere Aspekte des Spiels. Interessant ist vielleicht dieser Satz:
To avoid attacks you can roll away from enemies, and potions are swiftly quaffed, meaning you don't have to go hide behind a rock if you want to regain some health in order to let an animation play out without interruption.
Der Artikel schließt mit den Worten:
There's plenty more to the game, including an alchemy system, lockpicking mini-game, stealth mechanics, scrolls and magic glyphs, side quests you can do for the game's factions, and lots to discover within what looks to be a gigantic world. For this particular demo I got to see and briefly play the game on Xbox 360, and though the game is still in development, it's looking good. The interface for the controller took a little getting used to, but looks like it could be manageable. The one thing that sometimes hurts games like this – bugs and performance problems – could still be an issue, but that's not something anyone will know until the game's ready to go on Xbox 360, PlayStation 3, and PC platforms.
Links zum Thema:
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